nobcha23のエアバンド受信機自作ブログ DIY airband receiver BLOG

エアバンドレシーバーキットの組み立て、改造を手掛けます Assemble and remodel Chinese airband receiver kit

安定スケルチを受信表示信号使いR80エアバンド受信機(V6.0)で実現 Incorpolated the improved squelch function on R80 V6.0 radio. 

Please refer YOUTUBE video. I could correspond to recover squelch function on R80 V6.0 airband radio.

youtu.be

As you know there is many issues of squelch function on R80 radio. All user would not use the squelch function to avoid mulfunction and endure the noise when there is no signal.

High cut filter

I found that TA7640 receiving LED was working well. So I incorpolated LED signal into LM386 mute node.

SQ by LED sig

 

 

ご存知のようにR80エアバンド受信機キットは安定・感度良好ですが、高域のノイズ音とスケルチが使い物になりません。他のユーザに聞いても、みんな我慢してノイズの中で待ち受け受信しているとのことでした。

先に紹介済ですが、LM386の入力信号にハイカットフィルターを入れて、高域ノイズをかなり減らしました。

今回は思い付きで安定動作しているとみられるTA7640受信信号表示LED駆動信号をLM386入力にミックスしてみました。待ち受け時ノイズはかなり対策できました。

 

Blesiya DIYキット12Vエアバンドエアバンドラジオ受信機航空バンド受信機ボードモジュール118-136MHz二重周波数変換